„Solo et pensoso i più deserti campi vo mesurando a passi tardi et lenti, et gli occhi porto per fuggire intenti ove vestigio human la reni stampi.“
„Samotny, w myślach poprzez puste pola Wlokę się krokiem ciężkim i powolnym, Szukając miejsca - tak mnie gna niedola - Gdzie bym od cienia człowieka był wolny.“
Tak pisał dawniej włoski poeta Francesco Petrarca w jednym ze swoich najsłynniejszych sonetów, zapominając przy tym, że pustka może nas czasem doprowadzić do miejsca, do którego jeszcze nikt inny nie dotarł. Dobitnym przykładem tego jest Dolce & Gabbana i ich kolekcje, które każdego dnia potwierdzają zdolności artystyczne projektantów, pokazując jak uciekając od rzeczywistości, można jednocześnie zostawić po sobie ślad nie do zatarcia. Kreacje tych dwóch włoskich projektantów tworzą jedyny w swoim rodzaju bajkowy świat włoskiej mody, który jest barokowy, zmysłowy (Dolce Gabbana DG2179) i do tego sexy (Dolce Gabbana DG4277).
Ekstrawaganckie kreacje (Dolce Gabbana DG6111, Dolce Gabbana DG6105) tego słynnego duetu powstają zgodnie z dewizą Je ne sais quoi (Dolce Gabbana DG4311) i sprawiają, że wszystkim fanom mody (Dolce Gabbana DG6105, Dolce Gabbana DG2174, Dolce Gabbana DG2168) szybciej biją serca. No ale czemu właściwie zawdzięcza swój sukces ta znana marka?
Założona w 1985 roku marka Dolce & Gabbana idealnie trafiła swoim jednocześnie zmysłowym, zabawnym oraz zwariowanym projektem w gusta mediolańskich fanów mody lat 80. i 90.. Chociaż najważniejszy jest timing, nie był to jednak jedyny powód, któremu panowie zawdzięcza sławę. Domenico Dolce oraz Stefano Gabbana, którzy byli często postrzegani jako młodsi bracia Giorgio Armani, Gianni Versace oraz Gianfranco Ferrè, postawili na głowie cały świat mody, który do tej pory wydawał się mieć jasno określone granice.
Wszyscy doskonale pamiętają czasy, kiedy to Naomi Campbell czy Gisele Bündchen gościły po swoich pokazach w starym pałacu na Via San Damiano albo jak Madonna i Kylie Minogue stały się chodzącą światową reklamą marki. Projektanci rozpalali zmysły dosłownie całego Mediolanu.
Co więcej, bardzo wcześnie dostrzegli zmiany zachodzące w mediach i mieli duży udział w tym, że sposób relacjonowania i prezentacji mody nabrał innego charakteru. Jako pierwsi posadzili blogerów w pierwszym rzędzie, miejscu do tej pory zarezerwowanym wyłącznie dla redaktorów magazynów, dając im przez to prawo głosu w dosyć w specyficznym świecie mody. Dzięki temu, że Dolce & Gabba wzięli pod swoje skrzydła blogerów, sprawili, że ich cyfrowy świat zmienił się z ciągle aktualizowanego konta Instagram w dochodowy biznes online.
Wszelkie decyzje podejmowane są wspólnie przez obydwu projektantów. Dotyczy to chociażby rezygnacji z odnoszącej ogromne sukcesy drugiej linii DG i zamiast tego reaktywowanie oraz nadaniu nowego charakteru szyciu ubrań na miarę. Także w innych dziedzinach, abstrahując od wysokiej klasy krawiectwa, obydwaj Włosi są bardzo innowacyjni. Zamiast brać udział w tradycyjnych pokazach dla luksusowych marek na paryskich i nowojorskich wybiegach, tak jak na przykład robi to Armani, Versace czy Giambattista Valli, organizują oni swoje Alta-Moda-Shows w bajecznych miejscowościach takich jak Capri czy Portofino i sprawiają, że blogerzy, redaktorzy oraz influenserzy piszą o nich tak samo bajeczne artykuły, w których wychwalają pod niebiosa jedyny w swoim rodzaju styl Dolce & Gabbana, mimo że ich projekty nie przypominają tych, które tworzy Miuccia Prada (Prada i/albo MiuMiu) lub Consuelo Castiglioni.
Jedno jest pewne: w pojedynkę żaden z nich nie zaszedłby tak daleko. Ponieważ mediolańczyk Gabbana studiował sztukę, a Sycylijczyk Dolce pomagał w dzieciństwie swojemu ojcu w zakładzie krawieckim, panowie idealnie się uzupełniają. W ich domu mody, który z założenia jest biznesem rodzinnym, panuje zasada: „Każdy jest od wszystkiego“. Obydwaj są bardzo kreatywni. Podczas gdy Dolce wszystko organizuje i reprezentuje markę na zewnątrz, Gabbana rysuje i projektuje. „Kończę to, co zakończył Domenico“ - powiedział na temat ich współpracy w jednym z wywiadów Stefano Gabbana, który pełni w firmie stanowisko dyrektora artystycznego marki. „On natomiast kończy to, co ja zakończyłem. Ma obsesję na temat szczegółów, krojów, sylwetek. Ja uwielbiam nadruki, biżuterię, inspiracje. Potrzebuję go, ponieważ nadaje mi strukturę, a on mnie, bo daję mu wizję.“
Ten dualizm, którym cechuje się współpraca tej znanej pary, utrzymał się nawet po ich rozstaniu. Dolce i Gabbana rekompensują wzajemnie swoje braki i przez to razem są znacznie lepsi niż inni w pojedynkę. Także pod tym względem są awangardowi, ponieważ wcześniej projektanci mody tworzyli swoje kreacje samodzielnie. Domenico i Stefano nie tylko mają zupełnie inne charaktery, ale także słabe i mocne strony. Przez to idealnie się uzupełniają. Stefano Gabbana tworzy strategię tej luksusowej włoskiej marki, a Domenico Dolce to krawiec zespołu. „Stworzenie kolekcji, której autorem byłby tylko Dolce lub tylko Gabbana, jest po prostu nie do pomyślenia“ - powiedział kiedyś Stefano. D&G stawia zawsze w centrum Włochy. Motywy sycylijskie i chrześcijańskie nadają luksusowi tradycji i serca. „Tutaj we Włoszech mamy wszystko: sztukę, jedzenie, inspirację“ - wyjaśnia w wywiadzie Gabbana.
Dokładnie to wszystko pojawia się w kolekcjach Dolce & Gabbana. „To działa tak samo jak siłownia: im więcej się ćwiczysz, tym stajesz się lepszy. Jesteśmy wolni! Płacimy za to wysoką cenę, ale dla wolności żadna cena nie jest za wysoka. To nasze dziecko. Dla Dominico i dla mnie pieniądze nie stoją na pierwszym miejscu. Znamy swoje korzenie“
Wspomniane korzenie w połączeniu z faktem, że ci dwaj znani fani klubu piłkarskiego Inter Mediolan mają do siebie sporo dystansu, odzwierciedlają ich jedyne w swoim rodzaju okulary przeciwsłoneczne i takie modele jak Dolce Gabbana DG4269 lub Dolce Gabbana DG4302B. „Muszę pozwolić sobie na to, żeby czasem pośmiać się w pracy. Jeśli jest się szczęśliwym, wkłada się to szczęście także w swoja pracę i to widać.“
Radość, która idzie w parze z kreatywną figlarnością (Dolce Gabbana DG4304, Dolce Gabbana DG2168), zwariowanym designem (Dolce Gabbana Enchanted Beauties Dolce Gabbana DG4234) , Iconic Evolution Dolce Gabbana DG2075)) i wysoką jakością (Dolce Gabbana DG4268, Dolce Gabbana DG2151), została doceniona przez liczne gwiazdy wielkiego formatu takie jak Madonna, Monica Belucci, Demi Moore, Kylie Minogue, Brad Pitt czy Tom Cruise. Do wiernych klientów tej włoskiej marki należą Missy Elliot, Beyoncé, Selena Gomez i Mary J. Blige. To tylko jeden z powodów, dlaczego fałszerze coraz częściej próbują, najczęściej z marnym efektem, imitować produkty Dolce & Gabbana.
Okulary o niesamowitych kształtach (Dolce Gabbana DG4304, Dolce Gabbana DG6103), interesujących wzorach (Dolce Gabbana DG2167, Dolce Gabbana DG2173B) i oryginalnych zestawieniach kolorów ( Dolce Gabbana DG4310, Dolce Gabbana DG2161) przekonują do siebie bez dwóch zdań i sprawiają, że od ich posiadacza nie można po prostu oderwać wzroku. D&G to idealny dodatek pasujący do każdej stylizacji. Okulary przeciwsłoneczne Dolce & Gabbana to ponadczasowy design (Dolce Gabbana DG4254, Over Molded Rubber Dolce Gabbana DG2119) z luksusową nutką (Dolce Gabbana DG4295), który przyciąga zazdrosne spojrzenia!
W tym momencie niezwykle popularny jest ekstrawagancki design taki jak Dolce Gabbana Zebra (DG4301) lub najmodniejsze Leo-Prints Dolce Gabbana (DG4289), które mają wywołać określone uczucia: „Moda to nie tylko marka. Trzeba przy tym transmitować przeżycia i emocje - należy opowiadać jakąś historię“, wyjaśnia Stefano na „vogue.com.au“. „Kocham Szekspira! [To przeżycie] pomiędzy fantazją a rzeczywistością!“
Tworzone od 1995 roku okulary Dolce & Gabbana to wychodzące poza konwencję takie bestsellery jak Dolce Gabbana DG2155, Dolce Gabbana DG2162 lub Dolce Gabbana DG2170B. Dzięki temu także w tej dziedzinie Stefano i Domenico odnoszą coraz większe sukcesy, co zawdzięczają zdolności do przeobrażeń i takim pomysłom jak na przykład ich słynne wzory zwierzęce Dolce Gabbana LOGO PLAQUE (DG4195). Od 2006 roku producent okularów Dolce Gabbana to Luxottica. Firma posiada prawa do produkcji i dystrybucji tych markowych okularów, które są produkowane we Włoszech zgodnie z najściślejszym wytycznymi UE.
O tych okularach można powiedzieć wszystko, ale na pewno nie to, że są pospolite. Ich posiadacz rzuca się w oczy i wygląda odważnie i prowokacyjnie. Te ekstrawaganckie okulary rozpoznasz od razu po tym, że mają oversized-look (Dolce Gabbana DG4310) i grube ramki wykonane z tworzywa sztucznego. Oprawki „Dolce&Gabbana“ można poznać po znajdującym się na zauszniku i bardzo rzucającym się w oczy złotym logo. Oprócz tego, modele są często dekorowane kamieniami szlachetnymi marki Swarovski, co nadaje im szczególnej aury zgodnie z mottem „sparkle to shine!“. Ale kto nie chciałby się wyróżniać z tłumu?
Jeżeli chcesz znaleźć okulary Dolce Gabbana online, z pomocą naszej wyszukiwarki będzie to dziecinnie proste. W naszym sklepie internetowym możesz kupić okulary wyszukując je według takich kategorii jak kształt, kolor, materiał wykonania i wiele innych. Cyfrowy Optyk pomoże Ci w dobrać właściwe szkła korekcyjne do twoich wymarzonych oprawek! Jeśli nie jesteś pewien, jaki kolor lub kształt do Ciebie pasuje, pozwól że nasz Master of Glasses lub nasi blogerzy Ci w tym pomogą. Jeśli chciałbyś natomiast uzyskać poradę osobiście, serdecznie zapraszamy do naszych obydwu sklepów znajdujących się w Hamburgu - w centrum handlowym AEZ oraz na ulicy Ottensener Hauptstraße.
Dzięki oferowanej przez nas możliwości ekspresowej wysyłki będziesz szybciej miał swoje okulary w dłoniach, a właściwie na nosie. Jeśli okulary nie przypadną Ci do gustu, w ciągu 30 dni masz prawo do dokonania darmowego zwrotu (Uwaga: pod warunkiem, że nie są to okulary wykonane na indywidualne zamówienie). Jeśli nie jesteś pewien czy pasuje Ci dana oprawka, proponujemy, abyś najpierw zamówił ją do domu i to sprawdził.
Życzymy wam, aby okulary przeciwsłoneczne Dolce & Gabbana sprawiły wam mnóstwo frajdy i zgodnie z naszym mottem „See And Be Seen“ doprowadziły do tego, że zawsze będziecie w centrum uwagi - na plaży, na wybiegu i na co dzień.