W 1917 roku Berry Giuseppe Ratti - fotograf, który posiadał na własność także salon optyczny, zaangażował się w projekt, który przyniósł mu międzynarodową sławę. Wszystko zaczęło się na małym podwórku w Turynie. To tam właśnie Ratti zaczął produkować okulary ochronne. Stworzony przez niego model od samego początku spełniał ówczesne wymagania dotyczące komfortu i bezpieczeństwa okularów do latania oraz okularów sportowych.
Ponieważ jakość szkła w parze z innowacyjnością, firma bardzo szybko stała się sławna w kręgach pilotów, zarówno wśród sił powietrznych U.S. Air Force, jak i na całym świecie. W tych okolicznościach o marce usłyszeli także kierowcy wyścigowi i zawodowi motocykliści.
W 1938 roku rewolucyjne okulary przeciwsłoneczne otrząsnęły przedsiębiorstwo z marazmu. Wtedy to po raz pierwszy nazwa PERSOL pojawiła się w książkach do historii. Pochodzi ona od włoskiego zwrotu „per il sole“ i oznacza „na słońce“, ponieważ miała podkreślać fakt, że okulary stanowią ochronę przed słońcem.
Kolejnym krokiem było wprowadzenie własnego logo. Srebrna strzała, która przypomina antyczny krótki miecz, została znakiem firmowym tej ponadczasowej legendy. Odtąd nie tylko znajdowała się ona przy wejściu do turyńskiej firmy, ale stała się jednym z najczęściej podrabianych elementów.
Kolejne pasmo sukcesów rozpoczęło się dla firmy w 1961 roku, kiedy to włoski aktor Marcello Mastroianni w klasyku filmowym „Rozwód po włosku", miał na sobie okulary Persol 649, zaprojektowane początkowo dla motorniczych tramwajów i będące do dzisiaj zarejestrowanym znakiem handlowym. Mimo to Persol nie spoczywał na laurach i poszerzał portfolio swoich produktów oraz zajął się produkcją okularów ochronnych dla robotników. Do dzisiaj cechą charakterystyczną firmy jest tradycyjne rzemiosło połączone z postępem technologicznym. Badania naukowe i zamiłowanie do detali zaprowadziły producenta okularów na sam szczyt branży optycznej.
Do dzisiaj cechą charakterystyczną firmy jest tradycyjne rzemiosło połączone z postępem technologicznym. Badania naukowe i zamiłowanie do detali zaprowadziły producenta okularów na sam szczyt branży optycznej.
Genialnymi okularami Persol zachwyciły się takie gwiazdy jak Greta Garbo i Steve McQueen. Za swoje zaangażowanie McQueen dorobił się nawet specjalnego wydania jego ulubionych okularów, czyli Persol 714.
Żeby firma nie straciła na popularności, pojedyncze modele i innowacyjne materiały zostały przetestowane w ekstremalnych warunkach (zaśnieżona północ Norwegii, Rajd Dakar czy szczyt Himalajów). Jednocześnie przeprowadzano badania z udziałem sław, takich jak Reinhold Messner, co miało nie tylko gwarantować najwyższą jakość, ale stale ją podnosić.
Na początku lat 90. marka dostała po raz kolejny wiatru w skrzydła. W roku 1990, po licznych konsultacjach i informacjach zebranych od profesjonalnych sportowców, firma wprowadziła na rynek serię PERSOL Sport, której zadaniem była ochrona oczu atletów. Takie sławy jak były kierowca rajdowy Jean Alesi (PERSOL Testimonial 1996-97) szybko przekonały się do komfortu, designu i techniki oferowanej przez PERSOL.
Firma odnosiła kolejne sukcesy, a model Persol 830 przeciągnął na stronę Włocha także panie. Do zwiększenia ilość sprzedanych egzemplarzy, tego i tak już niezwykle popularnego modelu, przyczyniła się włoska gwiazda Ornella Muti, dla której to właśnie stworzono okulary damskie PERSOL. Z powodu ich ogromnego sukcesu, w latach 1993/94 producent wprowadził na rynek kolejny model. Okulary Persol 853 nie był już jednak zaprojektowane dla Muti, ale dla supermodelki Carol Alt.
Dwa lata wcześniej, na tak samo legendarnej i ekskluzywnej Rodeo Drive, został otwarty pierwszy butik Persol. Był to kolejny znak tego, że odnoszący sukcesy producent okularów przeciwsłonecznych jeszcze przez długi czas nie zejdzie ze sceny.
Do roku 1994 Persol był obecny w ponad 40 krajach, a jego produkty można było nabyć w ponad 3500 sklepach w samych Włoszech i u ponad 12000 sprzedawców na całym świecie.
W kwietniu następnego roku powstała Luxottica Group - światowy lider w branży optycznej, przez co włoska firma i jej produkty zyskały jeszcze więcej sławy oraz renomy. Bez wątpienia Persol Eyewear stał się przez to jedną z najważniejszych marek w branży. Koncern matka szanuje przy tym tradycje przedsiębiorstwa i dlatego do dzisiaj okulary produkowane są w historycznej fabryce Lauriano niedaleko Turynu, z tą samą starannością i zamiłowaniem do szczegółów.
Błyskawiczną karierę marka zawdzięcza także swoim licznym ambasadorom. Obok takich gwiazd jak McQueen, Garbo, Muti czy Alt, Persol rozsławiła aktorka Maria Grazia Cucinotta i byli włoscy piłkarze Alessandro Del Piero oraz Filippo Inzaghi. Obecnie także muzycy tacy jak Eric Clapton, znani aktorzy - Ryan Gosling, Zac Efron i Scott Eastwood, a także reżyser Wim Wenders i gwiazda dawny piłki nożnej Xabi Alonso, nie wychodzą bez nich z domu. Dzięki niesamowitemu stylowi i charakterowi oferowanych modeli, bez wątpienia także w przyszłości PERSOL będzie popularny w show-businessie, świecie sportu i biznesu.
W ponad stuletniej historii marki pojawiło się wiele kultowych modeli. Klasyki, a zwłaszcza seria Persol Icons, ujmują połączeniem minimalizmu i rzeczowości z wyjątkowością i elegancją.
Niczym Mount fuji wyróżnia się przede wszystkim model Persol 649. Te ikoniczne okulary to zarejestrowany znak towarowy marki. Zaprojektowane w 1957 roku dla turyńskich motorniczych tramwajów, okulary bardzo szybko utraciły swój funkcjonalny charakter, a dzięki włoskiej produkcji filmowej „Rozwód po włosku“ stały się legendą.
PO9649S oraz PO9649V to nie amerykański kod pocztowy, ale okulary Persol 649 w nowym wydaniu, które otworzyły kolejny rozdział w historii optyki. Projektanci dokładnie trzymali się kształtu, ale okulary przeciwsłoneczne i wprowadzone po raz pierwszy okulary korekcyjne, są lżejsze i cieńsze, a nowe interpretacje doskonale wpasowują się we współczesność.
Model PO714 to pierwsze składane okulary, jakie pojawiły się na rynku. Do produkcji tej oprawki niezbędnych jest aż 10 dodatkowych faz przygotowań. Okulary rozsławił Steve McQueen, który nosił je na planie filmów „Afera Thomasa Crowna“ oraz „The Getaway“, a także poza nim. PERSOL uhonorował aktora, projektując dla niego okulary PO714 Special Edition, które nieznacznie różniły się od oryginału. Oprócz tego powstała także lżejsza i szczuplejsza wersja kultowego modelu PO714, czyli okulary PO714S, po raz pierwszy dostępne jako okulary korekcyjne. Kolejne niezwykle popularne oprawki w kategorii składane okulary przeciwsłoneczne (folding) to Persol PO0714 21/31 z Collezion e Suprema.
Oryginalne okulary havana łączą ikoniczną fakturę i ciepłe kolory. Inspiracją dla projektanta były różne elementy Ziemi. Ten, wykonany z acetatu modelu, doskonale wpisuje się w tradycyjną elegancję marki. W skład kolekcji wchodzą także okulary z serii "Madreterra Acetat“ (z wloskiego „Matki Ziemia“), które wyszły na światło dzienne po przejrzeniu archiwów firmy Persol.
Włoski producent posiada także licencję na zabijanie, ponieważ okulary Persol nosił sam James Bond i to zarówno Pierce Brosnan w filmach „GoldenEye“ oraz „Śmierć nadejdzie jutro“, jak i dwie pary posiadał Daniel Craig w „Casino Royale“. Na początku były to okulary Persol 2244, a następnie Agent 007 zmienił je na Persol Style 2720.
Także Arnold Schwarzenegger nosił oprawki PERSOL. W swojej życiowej roli, w produkcji Terminator 2, przez cały film na jego twarzy pojawiał się model Meflecto Ratti (PO58230).
PERSOL może być także modelem unisex. Najlepszym przykładem tego są okulary PO0649 w różnych wariantach. Okulary przeciwsłoneczne Gangster oraz The Detective (PO3073V95) nawiązują do stylu lat 50.
Szczególny status w historii firmy ma także model Persol 69218 Ratti. Po raz pierwszy okulary z masywnymi zausznikami i stabilnymi oprawkami pojawiły się na rynku w 1987 roku i od razu pokochała je Jackie Collins i Don Johnson.
P03051S/V lub tak zwany model Clubmaster doskonale sprawdzi się na parkiecie, ale jeszcze lepiej w życiu codziennym.
Mimo tego, że zmiany są wskazane, w tym przypadku można zrobić wyjątek. Dzięki przepięknym nowoczesnym oprawkom, okulary Wayfarer czy Panto PO3019S oraz PO3092SM to model, któremu jak najbardziej można pozostać wiernym. Dzięki metalowym zdobieniom, które przełamują stylistycznie kolorystykę, okulary wyglądają naprawdę niesamowicie.
Okulary Persol to jakość z najwyższej półki, nieustające badania oraz dążenie do perfekcji, nadzwyczaj dopracowane szczegóły i niesamowite wykonanie. Starannie dobrane materiały takie jak szkło kryształowe, acetat i metal używany do produkcji oprawki i legendarnej strzały oraz technologia odpowiadająca za odpowiednią elastyczność, czynią z tych okularów prawdziwe dzieła sztuki. I nie mamy w tym przypadku na myśli obrazów autorstwa takich artystów jak Monet, Degas czy Renoir.
W dużej mierze oprawki wykonywane są ręcznie, a dzięki wyjątkowemu połączeniu rozwiązań technologicznych z bogatym rękodziełem, powstają okulary najwyższej jakości. Przygotowanie ramek PERSOL trwa dwa razy tyle, co wykonanie tradycyjnej oprawki z acetatu. Powodem tego nie jest fakt, że pracownicy się ociągają, ale to, że legendarna strzała i Meflecto-System, zgodnie z polityką firmy, muszą być wykonane przez fachowców.
Oprawki z tworzywa sztucznego produkowane są z surowców naturalnych. Acetat jest wytwarzany z bawełny. Bawełna jest tak długo rozdrabniania na części i opracowywana, aż zamieni się ona w jednolitą masę, którą można następnie formować. Ten organiczny produkt końcowy bazuje na bawełnie, która nie powoduje alergii i jest przyjemna w użytkowaniu i przyjazna dla skóry.
Dzieki zastosowanie naturalnych surowców, powstają warianty kolorystyczne, które dostępne są wyłącznie w produktach tego włoskiego producenta okularów.
Typowa dla tej marki jest także skrupulatność procesu produkcji. Dążenie do perfekcji jest widoczne w doborze materiałów, kompleksowości, precyzji i w samym procesie produkcji. System kontroli opracowany przez grupę Luxottica sprawia, że do klientów trafiają tylko okulary najwyższej jakości.
Technika Meflecto nie ma nic wspólnego z diabłem z arcydzieła Goethego „Faust“, ale jest zagadkowym klejnotem w koronie włoskiej firmy. Już w latach 30. poprzedniego stulecia Persol stworzył pierwsze na świecie elastyczne zauszniki do okularów, które nadawały oprawkom nadzwyczajnej giętkości i dzięki temu zapewniały możliwie największy komfort noszenia. Wspomniana elastyczność była możliwa dzięki zastosowaniu wyjątkowej konstrukcji, jaką był nylonowo-metalowy cylinder z domieszką stali szlachetnej. W porównaniu do tradycyjnych oprawek, wykonanie tego typu okularów wymaga 10 dodatkowych kroków, ale ten wysiłek z całą pewnością się opłaca, ponieważ technologia umożliwia optymalne dopasowanie oprawki do każdego kształtu twarzy. W tym samym czasie wprowadzono PERSOL Victor Flex - specjalne zastosowanie systemu Meflecto. Z pomocą najnowszych technologii, producent stworzył wygodne oprawki, posiadające trzyczęściowy, elastyczny mostek. Ta konstrukcja ma zastosowanie do dzisiaj w okularach PERSOL Modell 649 i sprawia, że również zakrzywiona część oprawki idealnie dopasowuje się do twarzy i siedzi na nosie bliżej niż jakiekolwiek inne okulary przeciwsłoneczne. W najnowszych modelach zauszniki posiadają metalową klamrę, która zapewnia idealne dopasowanie także na zgięciach.
Kryształowe soczewki to wyróżniający się produkt przedsiębiorstwa z Turynu. Cechuje je dobra jakość, funkcjonalność oraz ochrona przed promieniami UV. Pierwsze soczewki do okularów marki Persol weszły na rynek w latach 20. i jako pierwsze spełniały wszelkie wymagania dotyczące okularów dla pilotów i wspinaczy górskich. Persol Brown 75 posiadał klasyczne żółto brązowe szkła, a fotochromatyczny Persolmatic został wyposażony w soczewki, które przy dużym natężeniu światła same się przyciemniają.
W przypadku większości modeli, szkła wykonane są z najszlachetniejszych materiałów optycznych, przez co zapewniają one najlepszą z możliwych ochronę i nadzwyczajną przejrzystość.
Szkla z polaryzacją zatrzymują światło odbijające się od piasku, ulicy oraz wody i zapewniają przez to wyraźny obraz nawet w ekstremalnych warunkach. Efekt ten powstaje dzięki zastosowaniu najwyższej jakości organicznych materiałów umieszczonych między dwoma neutralnymi optycznie kryształowymi soczewkami. Producent oferuje również części zamienne, a przede wszystkim wymienne szkła i wymienne zauszniki, które wykonane są z taką samą starannością i z zachowaniem najwyższych standardów jakości, z jakich od ponad stu lat znana jest ta włoska firma.
Ultralekkie soczewki 1,8-Glas są produkowane z najlepszej jakości szkła. Do ich produkcji zastosowano nowa technikę formowania i hartowania szkła. Dzięki redukcji wagi, cienkie szkła (grubość zredukowana do 2,2 i 1,8 mm) są znacznie bardziej komfortowe.
Już wtedy, kiedy PERSOL dopiero rozpoczynał swoją karierę i w skład jego oferty wchodziło zaledwie kilka modeli okularów, firma oferowała możliwość ich nabycia w różnych rozmiarach, wysokości i szerokości, a także różnorodnej długości zauszników, twierdząc że każdy powinien posiadać indywidualnie dopasowane okulary.
Pragnąc stworzyć model, który zapewniłby najlepszy komfort noszenia, dział naukowy stworzył składane oprawki do okularów z acetatu. Do dzisiaj ze szczególną dokładnością zwraca się uwagę na to, aby równomiernie rozłożyć ich wagę na całej powierzchni.
Z pewnością nie jest łatwo znaleźć odpowiednie okulary i oprócz tego dobrać do nich jeszcze kolor i ksztalt. Ułatwi Ci to możliwość filtrowania wyników wyszukiwania i w efekcie zobaczysz tylko okulary, które pasują do Twoich wymagań. Interesują Cię okulary przeciwsłoneczne lustrzanki Persol, zaznacz to w opcjach wyszukiwania, a następnie wgraj do komputera swoje zdjęcie i przymierz okulary online. Cyfrowy Optyk szybko pomoże Ci dobrać do nich odpowiednie szkła korekcyjne. Jeżeli wybrałeś już swój wymarzony model, teraz musisz tylko zdecydować czy interesuje Cię standardowa, czy też ekspresowa wysyłka oraz wybrać metody płatności. Jeśli oprawki nie będą Ci odpowiadały, możesz nam je oczywiście bezpłatnie zwrócić. Nie jest to możliwe w przypadku okularów ze szkłami wykonanymi na indywidualne zamówienie. Jeżeli nadal masz jakiekolwiek pytania, odpowiedzi na nie udzieli Ci nasz "Masters of the Glasses".
Persol to zawsze dobry wybór, który jest nie tylko świetny pod względem technicznym, ale także niesamowicie modny. Nie interesują nas krótkotrwale akcje promocyjne typu Sales, ale przez cały rok oferujemy okulary w najniższych cenach. Nasze motto „SEE AND BE SEEN“ nie pochodzi z przypadku. U nas każdy klient otrzymuje najlepszą jakość w najniższej cenie.