Serce Jürgena Altmanna bije dla dalekich podróży, dobrej kawy i… okularów przeciwsłonecznych. Ale nie po to, aby samemu wyglądać jak najlepiej, lecz po to, aby pomóc ludziom w Himalajach i Andach cieszyć się zdrowszymi oczami. Dlatego Jürgen Altmann jest doskonałym ambasadorem naszego projektu eYo i właśnie wprowadza na rynek własny model. Oczywiście w bardzo limitowanej ilości.
eYo – historie i kreatywne style okularów
eYo to projekt, który został uruchomiony przez Edel-Optics, aby stworzyć platformę dla zwykłych bohaterów z różnych dziedzin. Ambasadorzy eYo to fascynujące osobowości o niepowtarzalnym sposobie bycia i wyczuciu stylu. Opowiadają swoje historie związane z muzyką, sztuką, designem, sportem i innymi dziedzinami poprzez samodzielnie zaprojektowane okulary (przeciwsłoneczne), które noszą twórczy podpis każdego ambasadora od szkicu do produktu końcowego.
![](http://www.edel-optics.pl/wp-content/uploads/2022/03/Screenshot-2022-03-02-125047.jpg)
Ambasador eYo Jürgen Altmann: wybawiciel na dwóch kółkach
Jürgen Altmann to najnowszy członek rodziny eYo. Monachijski restaurator (od ponad 20 lat prowadzi kawiarnię Aroma w legendarnej dzielnicy Glockenbachviertel) wziął w 2004 r. trzymiesięczny urlop, aby objechać na motocyklu indyjskie wyżyny Ladakh i ofiarować zabawki oraz odzież dziecięcą organizacji zajmującej się pomocą dzieciom. A po pierwszej wyprawie były kolejne.
Podczas jednej z takich podróży Jürgen Altmann zauważył, że ludzie po operacji zaćmy otrzymywali okulary przeciwsłoneczne, ale były to podróbki bez ochrony przed promieniowaniem UV, które stanowiły raczej zagrożenie niż ochronę dla świeżo zoperowanych oczu. Altmann postanowił coś zmienić. Zaczął zbierać w swojej kawiarni używane okulary przeciwsłoneczne i przekonał monachijskiego optyka, aby sprawdził je pod kątem ochrony przed promieniowaniem UV. W 2009 r. wyruszył do Ladakh z 300 parami okularów przeciwsłonecznych w bagażu – i rozwoził ten cenny ładunek motocyklem po najodleglejszych wioskach tego opustoszałego płaskowyżu.
![DSC00825 DSC00825](http://www.edel-optics.pl/wp-content/uploads/2022/03/DSC00825-3648x3648.jpg)
Dlaczego okulary przeciwsłoneczne w górach są tak ważne?
![Screenshot 2022-03-02 124951 Screenshot 2022-03-02 124951](http://www.edel-optics.pl/wp-content/uploads/2022/03/Screenshot-2022-03-02-124951-547x547.jpg)
Z każdym metrem zwiększa się promieniowanie UV. Dla ludzi w Himalajach lub Andach, którzy przez całe życie mieszkają na wysokości od 3500 do 5000 metrów nad poziomem morza, tak silne promieniowanie słoneczne stanowi ogromne niebezpieczeństwo. Dokładnie 80 procent populacji cierpi na zapalenie oczu lub poważniejsze uszkodzenia, takie jak zaćma lub rak oka. Okulary przeciwsłoneczne mogłyby zapobiec wielu tym dolegliwościom lub przynajmniej je opóźnić.
Altmann wspólnie ze swoją organizacją charytatywną SHADES OF LOVE rozdał już ponad 460 000 par okularów przeciwsłonecznych w regionach wysokogórskich, a teraz projekt ma zostać rozszerzony na region arktyczny, gdzie powszechnym zagrożeniem jest ślepota śnieżna. Możliwości wsparcia można znaleźć na stronie internetowej SHADES OF LOVE.
eYo x Jürgen Altmann: okulary przeciwsłoneczne z wartością dodaną
Wzornictwo okularów przeciwsłonecznych Jürgena Altmanna nawiązuje do tematu ochrony przed promieniowaniem UV dzięki bocznej osłonie przeciwsłonecznej, ale dzięki opływowemu kształtowi typu „pilot” i lustrzanym soczewkom monochromatycznym są one przede wszystkim bardzo stylową propozycją, która dobrze wygląda nie tylko w wysokich górach tego świata, ale przede wszystkim w mieście. Uwaga: ten ekstrawagancki model jest ograniczony do 300 sztuk!