Każdy znawca trendów wie na czym polega problem z modą haute couture. Chociaż na wybiegu kreacje prezentują się przepięknie i naprawdę wyjątkowo, trudno wkomponować je w codzienność. W dodatku przeciętną kobietę rzadko stać na kupno spódnicy od Prady, która jest bardzo droga i w dodatku niepraktyczna.
Także dyrektor kreatywna haute couture Prada, Miuccia Prada, doskonale zdawała sobie z tego sprawę. Aby rozwiązać problem i oprócz tego dać wyraz swojej miłości do barwnej i buntowniczej mody, w 1993 roku stworzyła markę Miu Miu.
//www.instagram.com/p/BlJEZfsgcRv/?taken-by=carodaur
Niektórzy z Was z pewnością od razu dostrzegli związek nazwy z imieniem szefowej designu i słusznie, bo nazwa drugiej linii imperium mody Prada brzmi tak samo, jak pseudonim tej utalentowanej projektantki.
Oprócz nazwy Miuccia nadała linii również wyjątkowego stylu. Kiedy w roku 1995, podczas New York Fashion Week, zaprezentowano pierwszą kolekcję MiuMiu, wszędzie było o niej głośno.
Początkowo twarzą marki była Kate Moss. Kobieca, z idealną dawką ektrawagancji oraz buntownicza – te slowa najlepiej opisują początkowy image marki.
To kobiety sukcesu tłumnie zaprezentowały całemu światu wizje Miuccii, przechadzając się ulicami w swobodnych, ale jednocześnie powabnych ciemnych kostiumy tej coraz bardziej popularnej marki. Dlatego właśnie Miu Miu było tak często kojarzone ze stylem ulicznym. Kolorowe, bardzo śmiałe kombinacje i kroje, a także fantazyjne dodatki z włoskiego domu mody, idealnie nadawały się na co dzień dla modnych kobiet, które chciały rzucać się w oczy.
//www.instagram.com/p/BkshaoggaTz/?taken-by=carodaur
Kolejny kamień milowy linia Miu Miu osiągnęła w roku 2006, kiedy to pierwsza kolekcja została zaprezentowana w Paryżu. Obecnie butiki tej światowej marki znajdują się we wszystkich światowych stolicach mody: w Nowym Jorku, Paryżu, Londynie, Hongkongu, Pekinie, Tokio oraz w Mediolanie.
Chociaż na początku projektantka stawiała na ciemne kolory, obecnie preferuje ona nowoczesną, ale nadającą się do noszenia na co dzień ekstrawagancję, żywe kolory, fantazyjny design i nowoczesną kobiecość. Doskonale widać to zarówno w kreacjach, jak i w kampaniach reklamowych. Miuccia uwielbia styl hippie oraz buntownicze projekty i to jest właśnie źródło, z którego nieprzerwanie czerpie swoje inspiracje.
Leave a Comment